Veelgestelde vragen


Binnen 3 tot 5 werkdagen ontvang je je bestelling. Met de track-and-trace e-mail die we je sturen zodra je bestelling verzonden is, kun de uitlevering van je bestelling realtime volgen.

Je kan de informatie ook terugvinden in je account onder “bestelgeschiedenis


Levering bij een pakketpunt
Eerst wordt je bestelling aangeboden op het door jou aangegeven afleveradres. Als het na 1 of 2 pogingen niet lukt om je bestelling dáár af te leveren, wordt je bestelling naar een pakketpunt gebracht.

Status "in bewerking"

Maak je geen zorgen, we zijn bezig met je bestelling! Zodra de vervoerder je bestelling bij ons opgehaald heeft, ontvang je een track-and-trace e-mail.

Op de pakbon die bij je bestelling zit, kan je zien welke producten er uitgeleverd worden. Om beschadigingen te voorkomen worden producten soms apart verzonden. Het kan dus zijn dat er nog een levering naar je onderweg is.

Staat een product niet op de pakbon? Dan was het helaas niet leverbaar.

Het aankoopbedrag wordt dan binnen 14 dagen teruggeboekt op je bankrekening.

Je kan voor de schriftelijke melding van het onderstaande modelformulier voor herroeping gebruik maken. Het invullen van het modelformulier is geen verplichting. Om gebruik te maken van het herroepingsrecht is het voldoende als je binnen het herroepingstermijn van 30 dagen, ingaande op de datum van de verkoopovereenkomst, de melding naar ons verzonden hebt.

Helaas is het retourneren van een online-bestelling niet mogelijk in de winkel.

Voor het verzenden van de te retourneren producten ben je zelf verantwoordelijk.

Meer informatie, of het modelformulier downloaden: klik hier!

Bestelling annuleren

Het annuleren van je bestelling kan alleen binnen 24 uur na het plaatsen ervan. Na 24 uur wordt je bestelling ingepakt en kunnen we deze helaas niet meer tegenhouden

Neem contact op met onze klantenservice via het formulier hieronder om de bestelling te annuleren. Zorg ook dat je in het bericht het klant- of ordernummer doorgeeft.


Bestelling wijzigen

Zodra je je bestelling betaald hebt, kun je die niet meer wijzigen. 


Je kan heel veel informatie vinden bij de producten op onze website.

Hiervoor klik je op het kopje "beschrijving".

Omdat we een groot assortiment hebben, kan het zijn dat de informatie nog niet beschikbaar is (in het Nederlands). Heb je toch een vraag? Stel hem via het onderstaande contactformulier.

Sommige producten zijn erg gevoelig voor beschadigingen. Daarom is het belangrijk dat deze in een dikker pakket verzonden worden.

Wanneer er bij het product een minimale bestelhoeveelheid aangegeven staat, kan je dit aantal (of een veelvoud hiervan) invullen in het rode veldje "bestellen" (in het witte vakje, waar de 1 standaard ingevuld staat).

Als een product niet op voorraad is, kan deze ook niet in het winkelmandje geplaatst worden.

Helaas is het niet mogelijk om producten na te leveren, die ten tijde van het plaatsen van je bestelling niet voorradig zijn.

Wel kan je "stuur bericht" kiezen, zodat je een mail ontvangt zodra het weer bij ons binnen is gekomen.

Veiligheidsinformatie

Voor sommige artikelen zijn er veiligheidsformulieren te downloaden op onze webshop.

Dit houdt in dat er potentieel schadelijke stoffen in het product zitten. Voor meer informatie, download je de PDF die te vinden is bij het betreffende artikel.


Email adres wijzigen:

Uw email adres wijzigen kan in je account onder het kopje "factuur- en bezorgadres".
Lukt het niet? Neem dan even contact met ons op via het onderstaande formulier.


Wachtwoord vergeten/veranderen:

Oeps! Wachtwoord vergeten?
Vraag direct een nieuw wachtwoord aan.

Weet je het wachtwoord nog wel, maar wil je deze wijzigen? Dit kan in je account.


Gegevensbescherming:

Lees onze PRIVACYVERKLARING

Wanneer je bij ons besteld, heeft het veel voordelen om direct een account aan te maken.

Zo kan je altijd de status van jouw bestelling inzien, track & trace codes terugvinden én verlanglijstjes maken.

Maak direct een account aan.

Om als bedrijf, zonder BTW, bij ons te bestellen hebben we verplicht een geldig BTW nummer nodig.
Zonder dit nummer kunnen we de BTW verrekening niet doen. Dit zijn wettelijke regels voor intracommunautaire leveringen.
Zorg dat het BTW nummer overeenkomt met het nummer wat ingeschreven is bij de Europese Commissie. (Vergeet niet NL voor het BTW nummer te plaatsen).

Is deze informatie incorrect en bent je als particulier klant bij ons? Laat het ons dan even weten zodat het aangepast kan worden.


Waarom staat er geen BTW op de factuur?

Wanneer u  bij ons besteld met uw BTW nummer, wordt de BTW automatisch verlegd omdat u besteld bij Gerstaecker International GmbH, gevestigd in Duitsland.
Een intracommunautaire verwerving vindt plaats als u goederen koopt die vanuit een ander EU-land naar Nederland worden vervoerd en waarbij de leverancier een ondernemer is.
Verdere informatie hierover kunt u terugvinden op de website van de belastingdienst.

Als u bent ingeschreven als zakelijke klant en uw BTW nummer bij ons bekend is, ziet u de prijzen op de webshop ook exclusief BTW. (Deze melding vindt u ook onderaan onze website wanneer u bent ingelogd.)

Helaas leveren wij enkel aan Nederlandse afleveradressen.

Heb je een Nederlands afleveradres, maar een buitenlands factuuradres? Neem dan even contact met ons op via het onderstaande contactformulier.


Via onze nieuwsbrief informeren we onze klanten regelmatig over acties, aanbiedingen en kortingscodes.

Sta je nog niet ingeschreven? Dit kan je hier direct doen.


Actiecode gebruiken

Je kan je winkelmandje vullen zoals gewoonlijk. Als je helemaal klaar bent en je winkelmandje opent, heb je de kans hier een actiecode toe te voegen.


Na het invoeren van de code klik je op het grijze pijltje rechts naast het tekstvak.

Dan wordt de bon ingevoerd in het winkelmandje en de korting verrekend.

Lukt het niet? Neem dan voordat je de bestelling plaatst even contact op met onze klantenservice.

Cadeaubonnen kan je zowel online, als in één van onze winkels aanschaffen.

Om een cadeaubon in te leveren op onze webshop, voer je de code in bij het winkelmandje: "actiecode invoeren". Na het invoeren van deze code, klik je op het grijze pijltje naast het tekstvak.

Als je een cadeaubon online koopt, ontvang je deze binnen enkele minuten op het ingegeven email adres.

Controleer het email adres dus altijd extra goed!


Restwaarde

Wil je de bon niet in één keer uitgeven? Geen probleem. De restwaarde blijft automatisch op de bon staan, zodat je deze verspreid over meerdere aankopen kunt uitgeven.




Onze actuele promoties, kan je altijd terugvinden in onze (online-) brochure.

Heb je liever een fysiek exemplaar? Deze kan je ophalen in één van onze winkels.

Wanneer je ingeschreven staat voor onze nieuwsbrief, ontvang je automatisch een update zodra de nieuwste folder online te bekijken is.

Naast onze seizoensaanbiedingen hebben we ook tal van exclusieve aanbiedingen en acties.

Hiervan op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Onze webshop heeft soms aanbiedingen die niet geldig zijn in de winkels.

Alle aanbiedingen die in onze brochure vermeldt zijn, gelden wél in de winkel.

Wanneer dit het geval is, kan je dit altijd terugzien aan de tekst boven het artikel:

Web-only: deze aanbieding is alleen online geldig.


Voor de actuele web-exclusieve aanbiedigen, kijk je bij onze sales.




Alle informatie over onze winkels vind je op de pagina:

WINKELS

Wil je je bestelling tóch ophalen in één van onze winkels? Dat kan! 
Kies bij het uitchecken voor: afleveren bij één van onze winkels.
Je bestelling wordt dan rechtstreeks naar de winkel gestuurd, zodat je deze kan ophalen wanneer het jou uitkomt. De winkel stuurt je een berichtje als het pakket is binnengekomen en klaar ligt voor pick-up.

Of neem rechtstreeks contact op met de winkel van je keuze. Onze collega’s kunnen de producten dan voor je bestellen en apart zetten. Ze nemen contact met je op, zodra je bestelling binnen is.

Alle up-to-date informatie hierover over onze filialen vindt je hier.

Met onze spaarkaart kan je sparen voor 10% korting.
Vraag ernaar aan de kassa in één van onze winkels, zodat je direct kunt beginnen met sparen!

Krijg je in de winkel een speciale korting? Helaas, deze is gebonden aan het filiaal dat je normaal gesproken bezoekt.

Al onze lopende aanbiedingen zijn wél geldig in onze winkels en in onze webshop.
Web-only kortingsacties zijn alléén geldig in onze webshop. Dit geven we altijd duidelijk aan.

Heb je hier vragen over? Wij helpen je graag, neem contact met ons op via het formulier hieronder.

Houd er rekening mee dat vanwege de beperkte omvang van onze winkels niet alle artikelen van de website ook in alle winkels op voorraad zijn. Om teleurstellingen te voorkomen raden wij je aan om contact op te nemen met de winkel van jouw keuze voordat je deze bezoekt, zodat we het product kunnen reserveren of bestellen.


Meedoen met een workshop, demo of ander evenement?
Hou onze FacebookInstagram of onze event-pagina goed in de gaten.